RSS Flöde

Träningslivet

Den här veckan har jag haft mycket att göra i livet utanför träningslivet. Om man följer Gunder Häggs träningsråd är det oftast ganska enkelt att kombinera träning med ett vanligt liv. Men ibland blir det bara för mycket. Så den här veckan har blivit lite lugnare. Trots det känner jag mig nu sliten och ska åtminstone ta en vilodag i början av veckan.

Jag genomförde mitt löpbandsexperiment för första gången den här veckan. Experimentet går ut på att försöka springa på löpband i 20 km/h så länge som möjligt. Det gick förvånansvärt lätt och jag hade troligtvis klarat betydligt längre än 1500 meter om jag inte hade behövt ora mig för att ramla av löpbandet. Det kan bero på att det inte är några kurvor eller något luftmotstånd när man springer på löpband.


Vecka 5:
31/1 35 min simning
1/2 Vila
2/2 Vila
3/2 35 min snabb löpning
4/2 1500 m + 750 m + 500 m 20 km/h löpband + styrka
5/2 35 min simning
6/2 20 min långsam löpning

Kommentera

