RSS Flöde

Alternativ träning

Postat den

Sedan senaste inlägget har fokus glidit ifrån löpning. På gott och ont har jag fått mycket att göra. Jag försöker dock få in löpträning så ofta jag kan. Ofta blir det dock ett mikropass eftersom jag inte känner att jag har tid med mer. Jag har genomfört flera pass på bara 3 minuter. Då har det ofta varit under lunchen på ett löpband i gymmet som ligger i samma hus som företaget jag arbetar för. Jag har i samband med det även kört en del överkroppsstyrka. Anledningen till de korta löppassen är tidsbrist och att det är ganska tråkigt att springa på löpband. Jag brukar sätta bandet på maxhastigheten 20 km/h utan uppvärming eller nervärmning. Trots den korta tiden känner jag att träningen ger ganska mycket för konditionen (jämfört med ingen träning alls). Dock är det lite väl stressigt för min smak. Jag känner att min löpform har blivit sämre än senaste inlägget på grund av att jag lägger ner ännu mindre tid på löpningen. Jag har dock byggt på min allmänna styrka ganska mycket med gymträning och badminton.

Senaste tider har jag spelat badminton lördag och söndag. Båda dagarna splar vi 2h men det blir ganska mycket vila under den tiden. Jag spelar med Norrlands nation. Jag spelar med ett antal riktigt duktiga spelare som det finns mycket att lära av. Spelet verkar bara bli roligare och roligare desto duktigare man blir. Det är helt klart en fördel att ha bra kondition så det är en bra kombination med löpning och badminton.


Vecka 13:
26/3 Volleyball
27/3 Salsa
28/3 Löpning 45 min (med kollegor på lunchen)
29/3 Vila
30/3 3 min löpning löpband 20km/h + styrketräning
31/3 2h badminton
1/4 2h badminton + Bugg

Kommentera

